+31 (0)416 693 776 |

Corona

Ondertussen kan niemand er meer onderuit: het coronavirus (COVID-19). Wij begrijpen dat het voor veel aanstaande gasten of gasten die al een reservering hebben staan de nodige vragen oplevert. Daarom hebben wij de meest voorkomende vragen bij elkaar gezocht en op deze pagina verzameld. Mocht uw vraag er niet tussen staan dan kunt u altijd contact met ons opnemen. Wij blijven telefonisch (0577-462250) en per mail (ina@regochaletparkbeheer.nl) bereikbaar.

De overheid heeft nieuwe maatregelen afgekondigd. De komende dagen gaan wij kijken welke consequenties dit gaat hebben voor het vakantiepark en voor onze gasten. Zodra we meer informatie hebben, laten we dit zo snel mogelijk weten! We vragen jullie dan ook om nog even geduld te hebben en onze berichten af te wachten.

Kan ik nog wel op vakantie bij de Hoge Waard, vanwege het coronavirus?

  • Ja, u kunt gewoon op vakantie gaan! De Hoge Waard volgt de regelgeving van de overheid. Vakantieparken hoeven op dit moment nog niet hun deuren te sluiten voor verhuur en kamperen.  
  • Het restaurant is gesloten, maar er wordt momenteel gewerkt aan een manier om eten af te halen.
  • Er is geen Animatie maar de speeltuin is toegankelijk.
  • Het toiletgebouw is gesloten, de buitenunit is geopend om een chemisch toilet te kunnen legen. 

Als er geen animatie mogelijk is of als het zwembad gesloten is, heb ik dan recht op een lager overnachtingstarief?

Doordat de richtlijnen door de overheid zijn opgesteld is er geen recht op een lager overnachtingstarief.

Gelden er op de Hoge Waard extra regels ten aanzien van de hygiëne?

Wij adviseren onze gasten om zich aan de richtlijnen van het RIVM te houden. Uiteraard houden wij onze medewerkers hier ook aan.

  • Was je handen regelmatig met water en zeep;
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog;
  • Schud geen handen;
  • Gebruik papieren zakdoekjes en gooi deze na eenmalig gebruik weg;
  • Houd minimaal 1,5 meter afstand van elkaar.

Daarnaast hanteren wij onderstaande aanvullende maatregelen.

  • Het eerste contact met de receptie op het park verloopt zoveel mogelijk via mobiele telefoon. 
  • Betalingen moeten met de pin worden voldaan

De schoonmaak heeft altijd al onze grote aandacht, de huidige inzet is in principe voldoende. In het geval van constatering van corona op het vakantiepark worden extra maatregelen getroffen. Deze worden dan volgens de landelijke richtlijnen uitgevoerd.

Kan ik mijn vakantie annuleren?

Bij annulering hanteren wij de annuleringsvoorwaarden zoals deze door de Hiswa-Recron zijn opgesteld. Hierin staat vermeld dat u een deel of het geheel van de overeengekomen prijs zal moeten betalen bij een annulering:

  • Meer dan 3 maanden vóór dag van aankomst annuleren betekent 15% betalen
  • 3 tot 2 maanden vóór dag van aankomst annuleren betekent 50% betalen
  • 2 tot 1 maand vóór dag van aankomst annuleren betekent 75% betalen
  • Binnen 1 maand vóór dag van aankomst annuleren betekent 90% betalen
  • Op dag van aankomst annuleren annuleren betekent 100% betalen

Heeft u een eigen (doorlopende) annuleringsverzekering dan verwijzen wij u graag door naar hen. 

Kan ik mijn vakantie omboeken?

Op dit moment is er nog geen reden om niet te komen. De vakantie omboeken naar een andere periode is dan ook niet mogelijk. 

De Hoge Waard heeft wel een speciale coulance regeling voor mensen met een reservering t/m aankomst dag vooralsnog tot 15 mei. Deze reserveringen mogen kosteloos worden omgeboekt naar een periode tussen 18 september en 1 november 2020. (Op basis van beschikbaarheid). Hierbij gelden de volgende regels:

  • (voor)seizoensarrangementen zijn hiervan uitgesloten;
  • Kan alleen aangevraagd worden als de reservering volledig is aanbetaald;
  • Aanvraag voor verplaatsing moet minimaal 2 dagen voor de huidige aankomstdatum aangegeven worden;
  • Reserveringen geboekt met gebruik van deze coulance regeling zijn op geen enkele wijze te annuleren met vergoeding. Recron annuleringsvoorwaarden en afgesloten annuleringsverzekeringen zijn op deze reserveringen niet van toepassing (ook niet bij bijvoorbeeld ziekte).

Kan er voor mij een uitzondering gemaakt worden?

Dit is een zeer uitzonderlijke situatie en hierdoor kunnen wij geen persoonlijke uit zonderingen maken. Indien de landelijke situatie zal wijzigen, volgen wij de dan geldende regelgeving. Wij danken jullie voor het begrip in deze periode. 

Ik heb een seizoenplaats of jaarplaats op de Hoge Waard. Welke regels gelden er voor mij?

Het is niet verboden om gebruik te maken van uw eigen (sta) caravan of chalet. Wij rekenen er op dat jullie zelf verantwoordelijkheid nemen om de verspreiding van het virus tegen te gaan, bijvoorbeeld door de regels van het RIVM in acht te nemen, ook met betrekking tot bezoek ontvangen. Verder adviseren wij jullie niet naar de Hoge Waard te komen wanneer jullie in een gebied wonen waar veel corona gevallen bekend zijn of jullie je niet zo lekker voelen. 

Zolang de regels van de overheid tot beperken van contacten gelden, is het verhuren van de stacaravan of het chalet niet toegestaan. Tevens zal u geen beroep kunnen doen op onze technische dienst (met uitzondering van noodgevallen). Informeren is altijd mogelijk.